Logen Grand hotell

Logen är så gott som färdig och dess första gäster kommer till bröllopet. Det som jag trodde skulle ta max två veckor tog två somrar. Ännu ett bevis på vilken tidsoptimist jag är.

Fönstren hittade jag på vinden i skolan. Logen-skylten kommer från en nerlagd dansloge i Norrbotten. Huset är målat med linoljefärg från Ottossons färgmakeri.

logen1

Dörren hittade jag hemma hos mina föräldrar. Den kommer från ett gammalt rivningshus och har fått ny blå linoljefärg.

Boden är inredd med loppisgrejer. Det gamla pottskåpet var redan avlutat och förstört när jag köpte det så jag kunde med gott samvete måla det vitt. Lampan hittade jag förra veckan på en annan loppis. Och sängen köpte jag för 20 kronor för säkert 15 år sedan. Den har stått och väntat på rätt tillfälle. I lådan drar man ut ännu en bädd för någon att sova i. Mamma har hjälpt mig att måla den vit. Skolplanschen fick vi när boden invigdes förra året på vår trädgårdsfest.

logen3logen2logen6

Gardinerna är faktiskt nya från IKEA och var en snabb lösning. 2 längder till väntar fortfarande på att läggas upp. Stolarna hittade jag på vinden och målade dem ljusblå och så fick de ny klädsel.

logen4logen5

Någon gång i framtiden när mera tid finns ska jag måla golvet gustavianskt rutigt i vitt och grått och taket ska också få bli vitt. Men det viktigaste just nu är att våra bröllopsgäster kan flytta in.
Jag är grymt stolt över mitt lilla bygge!

Kommentarer

  1. Det blev verkligen jättefint!! Lycka till i helgen med både gäster o bröllop!!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar liten stuga det blev, jag är så imponerad av din energi och din blick för det där som gör att det blir så mysigt. Era gäster kommer att må gott i Logen. Lycka till med allt i helgen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg